Monday, January 31, 2011

BENGKEL TUDUNG-31/01/11

Hari Ahad (31/01/11), aku belajar jahit tudung. Hmmmm...actually takde la pandai sangat menjahit. Aku rasa last aku pegang mesin jahit masa form 3. itu pun sebab ambil subjek ekonomi rumahtangga. nasib baik aku satu kumpulan kak engku Noraini. Dia memang ambil tempah jahit baju.Banyak benda la tanya dia.

Masa bengkel tu, kami diajar jahit tudung ala-ala ariani dan buat anak tudung syria 2 tone. Tudung aku buat tu...nampak la bentuk tudungnya.tapi...kalau nak pakai.....hmmmm....tak sesuai. I jahit tak rata pun..Tapi kalau nk suruh ajar..takde masalah..

So, start from now..nak beli mesin jahit. Lepas ne giliran kursus menjahit plak. Itu ambil masa 3-4 bulan..lepas ne tak payah susah-susah hantar baju kat orang. boleh jahit sendiri.

Aku belajar menjahit ne bukan apa..sekurang-kurangnya ada juga kemahiran dalam diri ini.Minat sangat tu tidak la.Tapi suka.terfikir jugak,kalau la kena buang kerja, boleh la minta kerja sebagai tudung jahit. bengkel ini siap dengan sijil sekali.

Dah la.. semalam hujan tanpa henti. Kesian suami dan anak-anak aku tak makan..Hahaha..sudahnya balik aku beli nasi ayam sampai 5 bungkus. Tapi bila tanya anak aku diorang kata dah makan. Ayah masak bubur nasi campur daging. Bukan apa aku tengok kat dapur takde yang tinggal pun.Thank you la abang.

Tapi yang tak tahannya kalau husband aku jaga nak, mesti anak-anak akan pakai baju yang tak tentu arah. Waktu siang pakai baju tidur. Adiknya pulak pakai baju kakaknya. Katanya..asal ada.Janji pakai baju. Malas nak cari-cari..Tak kisah la...Thank you...once again.


No comments: